#snapchat – Dawca.pl – konkurs – casestudy

#snapchat – Dawca.pl – konkurs – casestudy

#snapchat – Dawca.pl – konkurs – casestudy

Ostatnio uruchomiłem Snapchata dla Dawca.pl by zobaczyć czy mogę tam promować ideę dawstwa. Jakie mam odczucia? Przeczytajcie dalej!

Początki były trudne, ponieważ musiałem zobaczyć jak to działa, ale dzięki pomocy Asi Przybylskiej i wskazówkom Artura Brzozowskiego oraz Joanny ‚frota’ Kurkowskiej  ogarnąłem i ruszyłem na podbój snapczatowego świata (dzięki wielkie za pomoc)!

Po umieszczeniu informacji w kanałach SM (Facebook, Twitter, Insta) o tym, że mamy ten kanał lawinowo ludzie zaczęli obserwować  nas na tym kanale. Zacząłem otrzymywać snapy z kartami Dawca.pl oraz opaskami jak również z widokami życia codziennego snapowiczów.

Przyjąłem strategię odpisywania na wszystkie wiadomości (staram się) chociażby uśmiechem czy odwzajemnieniem „miłego dnia”. Co ciekawe, część z użytkowników była tym faktem miło zaskoczona, bo myśleli, że dawcapl nie będzie im odpisywał. Warto więc wchodzić w interakcje. Dzięki snapowi wysłuchałem historii dziewczyny, która oczekuje na przeszczep serca i śledzi nasze działania na naszych kanałach, a tutaj mogła porozmawiać ze mną prawie face to face – to było ciekawe przeżycie.

Kolejnym krokiem promocyjnym było zorganizowanie konkursu i o jego rezultatach jest ten wpis ;) W poniedziałek (25 maja) puściłem informację, że zrobię konkurs w którym będzie można wygrać koszulki kampanii. W sobotę (30 maja) opublikowałem poniższe snapy z informacją i zasadami.

Powyższą informację zobaczyło kilkaset osób (zdjęcia poniżej).

Screenshot_2015-05-31-12-00-39 Screenshot_2015-05-31-13-27-26
 

Łącznie otrzymałem 31 prac z czego 15 zostało wyróżnionych. Stwierdziłem jednak, że każdy kto wziął udział otrzyma naszą koszulkę – przecież się starał, a to pierwszy taki konkurs na tym kanale!

Nadesłane prace były różne – od ciekawych do średnich ale kilka od razu zasłużyło na wyróżnienie. Były rymowanki, pozdrowienia i tak dalej ale jednym z najciekawszych snapów był nadesłany przez Krzysztofa – możecie zobaczyć niżej;)

 

Podsumowanie konkursu: 

  • Cel: Zaangażowanie społeczności Dawcapl na portalu Snapchat
  • Forma: 24-godzinny konkurs, w którym można było wygrać 15 koszulek
  • Zadanie: Powiedz, dlaczego to właśnie Ty powinieneś wygrać koszulkę
  • Promocja: Publikacja postów o konkursie na profilu Facebook oraz Twitter
  • Zwycięzcy: 15 osób
  • Zgłoszonych prac: 31 filmików wideo
  • Zasięg na Snapchat: Ponad 700 wyświetleń każdego filmiku informującego o konkursie

Podsumowując – to ciekawe narzędzie, które cały czas żyje i ma potencjał. Trzeba tylko znaleźć swój sposób na przekazanie komunikatu. Ja będę się starał tworzyć krótkie historyjki oraz instrukcje jak zostać dawcą, jak oddać krew, jak zarejestrować się do bazy dawców szpiku.

Oczywiście aktualnie nie mam szans z Maffashion, ale kto wie, może za jakiś czas..? :)

  • Joanna Przybylska

    Z każdą następną akcją, rezultaty będą coraz lepsze :)

    • Paweł Klikowicz

      Mam taką nadzieję ;)

  • karolinarojekpl

    Będę obserwować :)