Kampanie budowane z sercem

Kampanie budowane z sercem

Kampanie budowane z sercem

Wczoraj dla Sektor 3.0 prowadziłem seminarium pt. Kampanie budowane z sercem.  Tak jak obiecałem umieszczam prezentację uzupełnioną o filmy video kampanii.

Zanim przejdę do meritum chciałem Was zaprosić serdecznie na Festiwal Sektor 3.0 – shape your future – najlepszą konferencję dla trzeciego sektora gdzie możecie posłuchać fantastycznych prezentacji, spotkać super osoby i wymienić się doświadczeniem.

A teraz słów kilka o prezentacji. Całość wystąpienia możecie zobaczyć tutaj,  poniżej znajdziecie spoty kampanii.

  1. Kampanie społeczne – po co je robić?

Kampanie społeczne to sposób rozwiązywania problemów oraz tworzenia odpowiedniej reakcji społeczeństwa w celu dokonania zmiany. Może to być uzyskanie środków finansowych na zakup sprzętu czy stworzenia pasiek z pszczołami czy poszukiwanie zaginionych osób lub zwrócenie uwagi na coś innego.

  1. Przepis na skuteczną kampanię – szczypta praktycznej wiedzy

Przede wszystkim należy rozpisać sobie wszystkie elementy kampanii. Planowanie to najważniejszy element – weryfikacja tego, czy kampania przyniesie określony efekt, czy nie będzie punktów zapalnych. Warto spojrzeć na projekt krytycznym okiem i znaleźć jego słabe strony, które mogą uzewnętrznić się w trakcie trwania (np. hejt). Harmonogram oraz wybranie odpowiedniego okresu przeprowadzenia tego działania jest również niezwykle ważne. Pamiętajcie również o współpracy nie tylko w swoim zespole ale również z podmiotami zewnętrznymi (agencje, media, dziennikarze, inne organizacje).

Potem tylko już realizacja i zbieranie laurów ;)

  1. Gdzie przeprowadzić kampanię?

Tak jak wspomniałem podczas seminarium warto otwierać się na nowe kanały oraz sprawdzać czy są one dla nas odpowiednie. Jako, że jesteśmy NGOsami to możemy czasem sobie pozwolić na więcej niż jednostki publiczne. Wiadomo, że dzisiaj rządzi Facebook ale to nie oznacza, że jest to jedyny kanał komunikacji, ponieważ to od Was zależy co się najbardziej sprawdza.

  1. Jak powstaje viral?

To ciężkie zagadnienie, ponieważ nie ma gotowej recepty na to czy dana kampania zrobi furorę czy też nie. Na pewno musimy liczyć na trochę szczęścia ale przede wszystkim robić to co czujemy  oraz przygotować dobrą strategię.

  1. Przykłady najciekawszych kampanii z wykorzystaniem nowych kanałów komunikacji
  • #OddajSerce – zdjęcia kampanii znajdziecie pod hasztagiem akcji
  • Zdecydowałem, #NieZabieram! – jedna z najlepszych akcji Dawca.pl której video trafiło do ponad 4 mln osób.

  • CPR – Vinnie Jones został zaangażowany do promocji CPR – super film oraz ciekawy hasztag akji ;)

  • ALS Ice Bucket Challenge – tego nie trzeba przedstawiać ;)
  • ONZ – Ibrahimowić

  • Itaka – Centrum Poszukiwania Ludzi Zaginionych

  • Deadpool – jedna z fajniejszych akcji zdrowotnych. Do zwrócenia uwagi na badanie jąder został zaciągniety komiksowy bohater którego przedstawiać nie trzeba – jak wyglada kampania? Sprawdźcie sami!

Kończąc, jeśli macie jakieś pytania wątpliwości czy chcecie bym Wam pomógł/podpowiedział to śmiało kontaktujcie się. Przy okazji chce podziękować ekipie Sektora 3.0 za zaproszenie do przeprowadzenia seminarium !